Christos Tsolkas

Christos Tsolkas

Christos Tsolkas

Vice-President, Philip Morris International |

French translation hereunder / Traduction française ci-après

Christos Tsolkas is the Vice President of Global Sales Strategy for Philip Morris International. Previously, he led Philip Morris Ukraine, Caucasus and Moldova and before Philip Morris Greece as Managing Director.

Christos has had the unique opportunity to lead organizations in the midst of extreme crisis not once but twice; he was present when the Greek Economic Crisis of 2010 unfolded rapidly and also when the Ukrainian Crisis of 2013/14 devolved into a geopolitical conflict. In both cases, Christos stabilized business operations and maintained the morale and security of personnel and he led essential for growth brand portfolio initiatives. Most importantly he leveraged the opportunity to catalyze the development of his management teams, enabling the organization to weather those storms and thrive.

Christos in his current role, facilitates a significant, multi-dimensional transformation of the commercial operating system including customers and field forces, strongly related to digitalization and technology, using lean and agile methodologies to set up a data oriented, experimentation and innovation driven commercial organization.

Before Philip Morris and the tobacco industry, he spent a bit less than a decade doing Consumer and Trade Marketing, Sales and Key Accounts Management for DIAGEO, the world leader in the alcoholic beverages category.

Christos is a turnaround practitioner, a creative thinker, and keen on internal startups, and digital, driven by the possibility of new ideas to transform businesses, grow markets and inspire people. An author, blogger and passionate speaker, Christos was born in Athens, Greece and has lived, and worked across Europe. He currently resides in Lausanne, Switzerland.

Visit his personal blog:  www.christostsolkas.com

Featured articles:

https://hbr.org/2015/06/what-it-was-like-to-be-a-manager-in-ukraine

https://www.linkedin.com/pulse/from-managing-company-corridor-christos-tsolkas?trk=mp-reader-card

Abstract :

Leaders of today at some point can be affected by a catastrophic crisis.

The nature of the crisis is extremely difficult, almost impossible to predict.

I lived so far through two major crisis in my career and my remedy to this very global problem is to develop people and build extraordinary teams.

Defining your purpose is the start of the journey. Factoring purpose into a company’s business model,  innovate in a systematic way above and beyond the existing spaces and putting the user in the epicenter of the thinking (user-centered design), is likely to produce unexpectedly positive returns.

___________________________________________

Christos Tsolkas

Vice-Président, Philip Morris International |

Christos Tsolkas est Vice-Président chargé de la stratégie globale des ventes pour Philip Morris International. Avant d’obtenir ce poste, il a dirigé Philip Morris Ukraine, Caucase and Moldavie après avoir été directeur exécutif de Philip Morris Grèce.

Christos a eu l’opportunité rare de diriger des structures au beau milieu de crises extrêmes, et ce par deux fois : il était présent lorsque la crise économique grecque de 2010 a connu son apogée, puis lorsque la crise ukrainienne de 2013/14 s’est transformée en un conflit géopolitique. Dans les deux cas, Christos est parvenu à stabiliser les opérations commerciales et à maintenir le moral et la sécurité des employés, créant même les bases de nouvelles initiatives venant augmenter les d’être parvenu à les transformer en opportunités, en se catalysant dans le développement de ses équipes de dirigeants, permettant à la structure de résister contre vents et marées.

Dans ses fonctions actuelles, Christos est en charge de la facilitation d’une transformation significative et multidimensionnelle de tout le système des opérations commerciales – y inclus la clientèle et les moyens sur le terrain. Une transformation qui est naturellement très fortement liée à la digitalisation et à la technologie, impliquant l’utilisation de méthodologies flexibles et agiles dans le but de mettre au point une organisation commerciale qui soit aussi bien orientée sur les données que poussée par l’expérimentation et par l’innovation.

Avant de rejoindre Philip Morris et l’industrie du tabac, Christos a travaillé près d’une dizaine d’années dans le domaine du marketing (Consumer and Trade Marketing, Sales and Key Accounts Management) pour le compte de DIAGEO, leader mondial de la catégorie des boissons alcoolisées.

Christos est un adepte de l’ouverture mentale, un penseur créatif, soutenant aussi bien des start-ups internes que des innovations digitales, convaincu que la possibilité offerte par de nouvelles idées parviendront à transformer le business, faire croître le marché et inspirer d’autres personnes. Ecrivain, bloggeur et orateur passionné, Christos est né à Athènes avant de vivre et travailler dans de nombreux pays d’Europe. Il réside actuellement à Lausanne.

Visitez son blog personnel :  www.christostsolkas.com

Quelques articles intéressants : https://hbr.org/2015/06/what-it-was-like-to-be-a-manager-in-ukrainehttps://www.linkedin.com/pulse/from-managing-company-corridor-christos-tsolkas?trk=mp-reader-card

 

Tout leader d’aujourd’hui peut, à un moment donné, se retrouver face à une crise catastrophique.

La nature de la crise est extrêmement difficile et presque impossible à prévoir. Ayant vécu jusqu’ici deux crises majeures dans notre carrière, le remède que nous avons trouvé face à ce problème global est d’offrir à ses employés la possibilité de se développer pour pouvoir construire de formidables équipes.

Définir son propos est le début d’un long voyage. Construire son propos à l’intérieur du business model d’une entreprise, innover de façon systématique au-dessus et au-delà des espaces existants, plaçant l’utilisateur à l’épicentre de sa réflexion (user-centered design) est la meilleure possibilité de produire des retours aussi positifs qu’inattendus.

Share This